Gruppestyre

Gruppestyret er speidergruppas ledelse og representerer gruppa utad. Styret har det daglige ansvaret for gruppas administrasjon og virksomhet, og skal lede gruppa i tråd med Norges speiderforbunds formålsparagraf, lover og retningslinjer, og sørge for at gruppa følger opp bestemmelser i disse.

NSF lover og retningslinjer:

2-2-8 Gruppestyret består av gruppeleder (styreleder) og minimum to styremedlemmer.

2-2-9 Gruppestyrets oppgaver:

• lede gruppens arbeid og representere gruppen utad
  • ha det daglige ansvaret for gruppens administrasjon og virksomhet
  • arbeide for et godt speider- og ledermiljø i gruppen
  • sørge for at gruppen og gruppens arbeidsenheter driver godt og planmessig speiderarbeid i overensstemmelse med målene som er satt for arbeidet
  • sørge for et godt samarbeid mellom arbeidsenhetene
  • arbeide for en best mulig ledersituasjon i gruppen og dens arbeidsenheter
  • oppnevne ledere og assistenter til alle gruppens arbeidsenheter, med unntak av roverlag
  • ivareta kontakten med foreldre og foresatte, kretsen, forbundet og eventuelt korpset
  • opprettholde et godt forhold til lokale myndigheter, lokalsamfunn og andre organisasjoner i gruppens nærområde.

Gruppestyret i Lillesand speidergrupppe består av gruppeleder og minimum to styremedlemmer. Styremedlemmer velges av gruppetinget for 1-2 år. Kasserer er alltid en del av styret.

Gruppestyre 2024:

• Tor Nordanger (gruppeleder)
  • Ingebjørg Borgemyr (kasserer)
  • Jan-Erik Berntsen
  • Eirik Nordby