Rover 16 – 25 år

Velkommen Spleiselaget!
Lillesand Roverlag har ukentlige møter på fredager, kl 18 på speiderhytta Endringer kan komme, så følg med i kalenderen!

NY SPEIDER?: Meld deg inn via dette skjemaet, så settes du opp på venteliste: REGISTRERINGSSKJEMA
Lillesand roverlag vil gjerne ha flere medlemmer: Ta kontakt med oss på epost: lillesand@speiding.no

Kalender for roverlaget

Har du lyst til å teste nye grenser, lære ledelse i praksis og være med i et godt og kreativt miljø, bør du bli rover! Rovere er de eldste speiderne og er forbilder for de yngre i gruppa. Rovere er speidere fra 16 år og oppover. Roverlaget kan også ha aspiranter som er fra 15 år. Laget er en selvstendig enhet som driver seg selv og velger sine egne ledere.

Som rover er dere organisert i et eget roverlag, og sammen planlegger dere turer og aktiviteter. Dere vil også få mulighet til å være med på mange spennende arrangementer og leirer lokalt, nasjonalt og internasjonalt. Som rover har du mulighet for å få nye utfordringer som f.eks lederassistent. Du kan også påvirke hvordan speiderarbeidet drives i Norge, ved å engasjere deg i et av flere nettverk for rovere. Speidere over 16 år kan også søke på stillinger og verv i Norges speiderforbund.

Roverlaget

Kurt Arne Thomassen