Speiding for alle!

26 september, 2020 av Lillesand speidergruppe

Speiding er en inkluderende fritidsaktivitet!

I Lillesand speidergruppe ønsker vi at alle barn skal kunne delta på alle våre aktiviteter, uavhengig av foreldrenes økonomi. Vi kan være med å legge til rette for dette. Lillesand speidergruppe har en egen støtteordning gjennom prosjektet «SPEIDING FOR ALLE», som skal hjelpe enkeltspeidere med å dekke utgifter til turer, leir, utstyr samt medlemskontingent. Det skal ikke være nødvendig å bruke mye penger på dyrt friluftstustyr. Speiderne kan låne utstyr og skjorter fra speidergruppas eget lånelager!

Dette kan speidergruppa tilby:

• Friluftsutstyr til utlån: Ryggsekk, sovepose, liggeunderlag
  • Speiderdrakt til utlån: Speiderskjorte eller bevergenser
  • Dekke deltageravgift på speiderleir og andre turer
  • Dekke hele eller deler av medlemskontingent i Norges speiderforbund

Ta kontakt!

Hvis dette er aktuelt for at ditt barn skal kunne delta, kan du ta kontakt med leder i din enhet, eller med gruppeleder. Støtten blir gitt anonymt, lederne har taushetsplikt

Alle barn bør ha mulighet for å delta i speideren, uavhengig økonomi. Ingen skal slutte i speideren fordi det er for dyrt! Prosjektet «Speiding for alle» er støttet av Sparebankstiftelsen SR-bank samt private givere.