Speiderne arrangerer «Stolpejakten» 2022

9 juni, 2022 av Lillesand speidergruppe

Lillesand speidergruppe inviterer til Stolpejakten 2022! Dette er et gratis lavterskeltilbud der du kan være med å jakte stolper i ditt nærmiljø. Vandrerne (ungdomsskole-speidere) i Lillesand Speidergruppe har brukt flere uker på både planlegging og utplassering av stolpene. Stolpejakten er et samarbeid mellom Lillesand speidergruppe, Lillesand kommune og foreningen Stolplejakten.no.

Stolpejakten går ut på å finne stolper sentralt plassert i ulike kommuner. Kart med stolpeplasseringer finner man ved å laste ned applikasjonen «Stolpejakten 2022». Stolpene kan registreres både manuelt, digitalt og ved å laste ned en applikasjon på mobilen, slik at man kan scanne QR-koden som hver stolpe er utstyrt med.

Stolpene som er satt ut i Lillesand har ulik vanskelighetsgrad. Noen er veldig enkle å finne, mens andre er litt mer gjemte og vanskelig tilgjengelig. Stolpejakten er lagt til rette for å aktivisere både unge og gamle; inaktive, skoleelever, syklister, funksjonshemmede og rullestolbrukere – eller de som rett og slett ønsker å gjøre seg bedre kjent i byen og distriktet. Stolpejakten er en allmennyttig forening som skal bidra til økt fysisk aktivitet blant folk flest i hele landet.

Dette er første gang at Lillesand er med på å arrangere stolpejakten. Ved utplassering av stolpene har speiderne lagt vekt på familievennlighet, slik at de aller fleste postene er tilgjengelig for alle aldersgrupper og funksjonsnivå.

Velkommen til årets Stolpejakt i Lillesand.