Høytidelig avslutting på et spesielt speiderår

18 desember, 2020 av Lillesand speidergruppe

Speideråret 2020 ble avsluttet med julefest for alle enheter, med opptak av nye speidere og utdeling av speidermerker. På grunn av covid-situasjonen kunne vi desverre ikke gjennomføre en felles grøtfest for hele speidergruppa i år. Istedet ble juleavsluttingen delt opp i ÅTTE små julefester for alle speidere og ledere i løpet av 5. – 8. desember.

Alle juleavsluttinger ble gjennomført utendørs med bålkos, merkeutdeling og høytidelig opptak av nye speidere. Det ble også utdeling av merker og premiering av beste julenekselger. I løpet av 2020 har speidergruppa fått 19 nye medlemmer som har avlagt speiderløftet og fått  speiderskjerf.

Se bilder nedenfor!

Beverne: Lørdag 5. desember hadde beverne sin juleavslutting ved gapahuken på Savemyr. Servering av grøt, merkeutdeling og opptak av 6 nye beverspeidere som fikk speiderskjerf. Gruppa består nå av 14 beverspeidere som ledes av Grete og Synnøve. Etter jul overtar Synnøve som enhetsleder for bever.

Småspeider: Mandag 7. desember hadde småspeiderne avslutting i Holta i to puljer. – Øs pøs regn! Småspeiderne var de beste julenekselgerne i år, og alle fikk en godtepose som premie. Småspeiderne har fått to nye medlemmer i høst og teller nå 17 speidere, som ledes av Jan Erik og Ingebjørg.

Stifinner 5 klasse (gutter): Søndag 6. desember hadde denne flotte gjengen juleavslutting  (i to puljer) ved gapahuken på Savemyr. Pølsegrilling, merkeutdeling og opptak av  speidere  Disse 10 guttene har rykket opp fra småspeider til stifinner, og  ble høytidelig tatt opp i troppen. I tillegg ble en ny speider tatt opp som speider. Kristin og Monica leder denne gruppen, med god hjelp fra foreldre.

Stifinner 6.-7. klasse: Søndag 6. desember hadde patrulje Svane og Jerv juleavslutting ved gapahuken på Savemyr. Pølsegrilling, merkeutdeling og opptak av en ny speider som har rykekt opp fra småspeider til stifinner. Denne gruppen teller nå 15 medlemmer og ledes av Steffi og Kurt-Arne

Vandrer: Lørdag 5. desember, hadde vandrere og rovere felles juleavslutting på Savemyr. Lederne hadde pyntet gapahuken med julelys og det ble servert bålpølser. Høytidelig opptak av nye vandrere og merkeutdeling. Vandrerne er nå 11 medlemmer og ledes av Tor, Michael, Stian og Glenn.

Rovere: hadde felles juleavslutting sammen med vandrerne lørdag 5. desember. Høytidelig opptakk av nye rovere til roverlaget. I år har speidergruppa fått 7 nye rovere og har nå et roverlag på hele 13 medlemmer!

Ledere:  Tirsdag 8. desember var det ledernes tur å avslutte speideråret med bålsuppe ved gapahuken på Savemyr. Speidergruppa har nå 13 ledere som har gjort en fantastisk jobb for å holde speideraktivitetene igang i løpet av dette spesielle året.