Speidergruppa 110 år – Velkommen til bursdagsfest!

14 april, 2023 av Lillesand speidergruppe

Vi har herved gleden av å invitere speidere med familier til markeringen av Lillesand Speidergruppes 110-års jubileum

• Når:   Søndag 23. april kl. 12:00 – 15
  • Hvor: Oppmøte på Savemyr, lørdag 23. april, kl 11:50. NB! Beregn ca 10 minutter å gå inn til Savemyr fra bommen ved Teinemyr.

Last ned lapp med invitasjon: Invitasjon_speidere

Den 23. april 1913 ble Lillesand speidertropp stiftet.  Dette var kun 2 år etter at speidingen kom til Norge og Lillesand speidergruppe er derfor en av landets eldste speidergrupper. 110 år med leirbål, sorte pølser, speiderleir, våte turer, tunge sekker, pinnebrød, bålrøyk, gnagsår og venner. Det må feires skikkelig! Vi inviterer dagens medlemmer, familier og tidligere medlemmer til bursdagsfest i skogen!

Velkommen til en hyggelig vårdag i skogen med bålkos, pølser, bursdags-kringle, leker og mye moro for store og små. Det blir også markering av speidernes internasjonale høytidsdag, St. Georgs dagen, med høytidelig opptak av nye speidere. Noen av speiderne skal ha overnatting fra lørdag til søndag (se egen informasjon fra din leder)

Ta med:

• Egen drikke og noe å sitte på.
  • Eventuelt: Noe å grille. Vi serverer wienerpølse i brød og jubileumskringle!
  • Speidere: Skal ha på speiderskjerf og speiderskjorte! (hvis du har)
  • Kjenner du en tidligere speider (gammel eller ung)? – ta de med!

Program:

• 11:50: Oppmøte på Savemyr.
  • Opptak av nye speidere, løftefornyelse
  • Historier fra «gamle» dager
  • Bevertning (pølse i brød og kringle). Bålkos, lek, konkurranser
  • Forestilling (fremført av speiderne).
  • 15 Avslutting og vel hjem

Speiderhilsen

Lillesand Speidergruppe

Hvordan startet det hele? Les om speidergruppas historie her